1 Karolinas Kaos: Om att ha olika åsikter

Wednesday, March 19, 2014

Om att ha olika åsikter

Hej!

Jag ville bara skriva en kort liten grej om att ha olika åsikter, men fortfarande kunna vara vänner.

Jag tror att en del uppfattar mig som arg ibland när jag diskuterar och argumenterar, trots att jag alltid strävar efter att vara så saklig som möjligt. En annan sak jag undviker, eller aldrig skulle göra, är att gå till personen i sig - det är åsikter jag vill diskutera, inte någons personlighet.

Detta betyder med andra ord - jag kan diskutera en sak med någon, vara av olika åsikt än denna, och fortfarande vara hans/hennes vän. Så länge en person kan förklara och argumentera sin åsikt sakligt så är det en diskussion, inte något personligt krig.

Jag tänkte bara säga det här ifall någon där ute tror att jag är arg på allt och alla som inte tycker som jag. Det är jag inte - jag har bara väldigt starka åsikter ibland och är inte rädd för att stå för dem. Jag är glad att diskussioner sätts igång, om det inte fanns folk med olika åsikt skulle det ju bara bli en enda monolog, och det vore ju bara tråkig.

Tack för mig!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!