1 Karolinas Kaos: Fastlagstisdag och allt vad det innebär

Wednesday, March 5, 2014

Fastlagstisdag och allt vad det innebär

Fastlagstisdagen till ära bestämde jag mig för att göra en ärtsoppa. Jag är annars inget fan av soppor, så det här blev faktiskt min första jag någonsin gjort från scratch. Det blev ingen typisk grön sössö-ärtsoppa (ni vet som på burk eller i skolan), den hade snarare konsistensen av en vanlig köttsoppa. Gjorde den på potatis, morötter, ärter, lök, skinkstrimlor (kryddat med senap, peppar, lagerblad, timjan, salt osv - "efter behag".) Och så limpa på sidan om - mmm!


Är lite förvånad över mig själv faktiskt, smakade riktigt gott!

Till fastlaskiainen hör ju också pulkaåkning, bullar och umgänge. Jag orkade inte gå och se på pulkaåkningen i år, men kan berätta att Foppas lag vann, hurra! Senare kom lite folk till oss, följt av mellanfest vid en annan lägenhet och sedan avslutades kvällen på Ollis.





Träffade också två av Brändötjejerna som jag inte sett på alltför länge, men fick tydligen ingen bild på dem. Hmm har jag glömt något? Just ja, fastlagsbullar... Nå, jag hamnade tydligen med i nån öldrickar- och bulleätartävling med Malin på Ollis. Så, ja, jag fick i mig den obligatoriska bullen i år också. Så nu kan jag checka av alla punkter på fastlaskiainen-listan, fint!

Tog soppan som kvällsmat för en stund sen också, var nästan ännu godare idag när den fått stå och dra sig. Köket har blivit mitt nya favorithörn att sitta och plugga i, därför det ser lite kaotiskt ut hehe...


Myspys i lägenheten ikväll.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!