1 Karolinas Kaos: Är det bara jag?

Friday, March 7, 2014

Är det bara jag?

Varför tycker man att spegelvända bilder på sig själv är snyggare? Min webcam vänder automatiskt bilderna så att de är rätt väg och jag tycker alltid att bilderna blir så mycket fulare än förhandsgranskningen. Varför är det så? Det är ju lite trist med tanke på att alla andra också ser den fulare versionen haha. Nej det är klart, man ser ju sig själv alltid spegelvänt, så det är det man är van med. Men ändå. Hur kan det vara så stor skillnad?

Till vänster (spegelvänd), ser normal ut - och så har vi miffot till höger. Vad händer?

Nu ska jag strax iväg till skolan för att måla lite akvarell (bildkonstlektion hehe) följt av tent, igen. Igår skrev jag tent i kursen lärararbete och idag är det dags för finska & främmande språk, hurra. Har drömt om allatiivi, ablatiivi, inessiivi, elatiivi, translatiivi inatt... Och jag som trodde att man hade skippat finskans förbannade kasusformer redan. Icke. 

Vad annat? Janå DE E FREDAG HEHE. Det betyder Let's Dance! Pojkvännen jublar och börjar poppa popcorn.

2 comments:

  1. Det där fick vi lära oss på fotokurs. Att det är orsaken till varför man ofta ogillar att se sig på foto, för man tycker man inte ser lika bra ut som i spegeln där man ser sig spegelvänd. Rätt intressant ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe jo, ganska logiskt egentligen. Men konstigt att man tycker att det är SÅ stor skillnad :D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!