1 Karolinas Kaos: Meatless monday: morotsbiffar

Tuesday, January 7, 2014

Meatless monday: morotsbiffar

I skolan åt jag grönsaksgratäng idag. Så när jag var och handlade idag bestämde mig för att fortsätta på den vegetariska linjen, bara för att testa en dag. Jag kan säga att jag aldrig har gjort någon vegetarisk maträtt. Alltså en riktig maträtt då, typ makaroner räknas inte...

Så idag blev det morotsbiffar med blandade grönsaker! Jag hatar morötter annars, men det här blev riktigt gott faktiskt. Hmm kanske det bara är råa morötter jag hatar.

Tog en klick av mammas hemlagade äppelsylt på sidan också, tycker det är så gott på nästan allt. 
Nästa gång ska jag nog ha en riktig sås med också! 


Biffarna innehåller:
  • morötter
  • gul lök
  • pressad vitlök
  • ägg
  • rågmjöl
  • skorpmjöl
  • solrosfrön
  • en skvätt grädde
  • peppar, grillkrydda, chili, salt

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!