1 Karolinas Kaos: 2014!

Friday, January 3, 2014

2014!

Första inlägget 2014! 

I år har jag avlagt några rimliga löften som jag är supernöjd med (brukar inte annars ta dem så seriöst, men i år jävlar!) och känner mig redan på god väg. Haha. Lätt att säga nu när det gått inte ens tre dagar.


 Hade en helt underbar nyårsafton i Vasa med middag, skumpa och utgång med ett härligt gäng.
(Ett till löfte kunde vara att börja använda en ordentlig kamera lite oftare...)

Ett av mina löften, som jag tror att alla skulle må bra av att göra, är att varje dag skriva ner en bra sak om sig själv. Det låter kanske inte så svårt, men det är ändå 365 saker. Och jantelagig som åtminstone jag är känns det ganska jobbigt, man får ju inte skryta på sig själv. Men minsta lilla sak räknas, det behöver inte vara i stil med "Jag hade medeltal 10 i gymnasiet". Detta gör jag för att lära mig att se det positiva (det går ju alltid att vända och vrida, men nu ska jag fokusera på det som är bra) och samtidigt stärka självförtroendet lite.

Jag sparar dessa i en dagbok gjort enkom för detta, så jag vet vart jag ska gå och ta en titt när jag nån dag inte känner mig så himla lyckad. Bra va?! Det tycker jag åtminstone.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!