1 Karolinas Kaos: Enkla frisyrer, tips?

Monday, December 9, 2013

Enkla frisyrer, tips?

Jag har i princip alltid håret utsläppt, av den enkla orsaken att jag inte känner mig bekväm med uppsatt hår. Jag tycker inte att jag passar i det. Inte ens när jag är ensam hemma har jag håret i en knut, jag vet inte varför, det har bara blivit så.

Min standardfrisyr.

Jag har många gånger tänkt att jag borde göra mera frisyrer med mitt hår, jag har ändå en hel del material att jobba med, men varje gång jag testar något nytt slutar det med att jag bara släpper ut det. Rakt hår eller lockigt hår, så långt kan jag sträcka mig, samt hästsvans när håret håller på och bli för smutsigt för att ha utsläppt. 

Lockigt och utsläppt, gammal bild...

Jag har totaldissat donut-trenden - jag har tyckt att det är skitfult, tantigt och bara helt otänkbart för mig haha... Men här om dagen fick jag en ny syn på det här fenomenet och gick och köpte en hårdonut till H&M. Jag testade göra en, och visst såg det okej ut, men likväl känner jag mig bekvämare med håret nere. 


Jag har försökt googla tips på enkla, snabba och snygga frisyrer, men jag lyckas aldrig hitta något som jag skulle orka göra till vardags. Speciellt eftersom jag inte tycker att jag passar med något annat än utsläppt hår! Har ni några tips på enkla vardagsfrisyrer så tar jag emot dem med öppna armar :)

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!