1 Karolinas Kaos: 221013

Tuesday, October 22, 2013

221013

Tillbaka på gymmet igår igen efter ett par veckors paus p.g.a. förkylning följt av nackspärr. Härligt att vara tillbaka, men oj vad tungt det var. Nå, bara att fortsätta kämpa så är man väl snart tillbaka där man slutade. Fick en snilleblixt och gick in via Tiimari på vägen till gymmet och köpte ett litet häfte som fick bli min träningsdagbok. Har alltid haft alla övningar i huvudet och har lyckats hålla ordning, men nu vill jag börja skriva ner för att få se resultat svart på vitt och kunna titta tillbaka och allt det där. Läste i Kajsas blogg att hon gjort exakt samma sak igår, intressant att vi råkade göra det på precis samma dag haha.

Bild från Kajsas blogg

Jag hade tagit en typ exakt likadan bild som jag skulle ladda upp här bredvid nu då, men hittar inte telefonen så jag skulle kunna överföra. Och orkar inte söka. Okej bra ni förstår pointen.

För övrigt hade jag en fin helg hemma i Jakobstad. Kalasde med de närmaste och hade det mysigt - fick fina presenter och massa gratulationer. Blir lika rörd och fånig varje år. Tack igen allihopa! 

Frukost på sängen i fredags, bild från min instagram.


Nu ska jag snart iväg till skolan för att ha hälsokunskap. Finns det något ämne vi inte läser nu? Jag gjorde en lista för mig själv för att klargöra hur det egentligen ser ut... I den här perioden läser vi:

  • fysik och kemi
  • matematik
  • biologi/geografi/hälsokunskap
  • textilslöjd
  • slöjd som läroämne
  • mediekultur
  • gymnastik
  • musik
  • utbildningssociologi

Wow. Men det går bra! Just nu fokuserar jag på att överleva den här veckan med tre tenter plus en fet inlämningsuppgift...

1 comment:

  1. haha oj va ja blev förvånad när ja såg min bild :D tänkt först att det måst va något problem, men sen läst ja vidare ;)
    kul med träningsdagbok! fast jag gör det mer för matdagbok så jag int ska fuska med maten! haha.

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!