1 Karolinas Kaos: Hur bli av med spam?

Tuesday, September 24, 2013

Hur bli av med spam?

Har en massa problem med spam-kommentarer här på bloggen. De publiceras inte, så på något sätt känner blogspot av att det är just spam, men jag får mail om nya kommentarer hela tiden, vilket är väldigt irriterande. Dessutom höjs besökssiffrorna på de inlägg som får dessa kommentarer, vilket leder till felaktiga siffror i statistiken. Inte för att det gör något egentligen, det är bara störande.

Finns ett spam-filter (dvs. "fyll i bokstäverna du ser här nedan") som går att lägga till här på blogspot, men då måste man ju fylla i ett skilt fält varje gång man vill kommentera, och det skulle jag inte vilja ha på min blogg eftersom jag hatar att behöva göra det på andras. Så ni andra som har blogspot utan spam-filter: har ni samma problem som jag? Och finns det något annat sätt att bli av med skiten?

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!