1 Karolinas Kaos: Scumbag brain

Wednesday, June 19, 2013

Scumbag brain

Det kom in en ung trevlig lastbilschaffis idag och frågade om han fick låna en miniräknare. På finska då. Fram tills idag trodde jag att jag kunde finska. Jag kunde inte komma på vad i helvete laskin betydde. Han hade någon märklig dialekt och uttalade det liksom laaskin. Så min hjärna stannade.

Jag stirrade på honom som att han hade frågat efter det sjukaste någonsin. Han fick upprepa sig några gånger före jag kopplade... Laaskin... Laaskin?! ... LASKIN, han menar MINIRÄKNARE... "Aaaaijjaaa, LASKIN, HEHEHE jooo ole hyvä heheh".

Han bara ööh...

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!