1 Karolinas Kaos: Heimani i skick

Tuesday, May 21, 2013

Heimani i skick

Svenskfinlands (Österbottens?) sommarplåga: Heimani i skick, lite som förra årets Drottningen av Åland, fast 10 gånger bättre.


Ur en artikel på svenska.yle.fi: "Radio Vega har spelat KAJ, men det är inte lätt att få sina låtar spelade på X3M ifall man sjunger på dialekt och spelar akustiskt. Men KAJ har en lösning, de har uppfunnit en egen genre med tanke på speltid på X3M:Pipp Pop.

- Vi tänkte: Hur ska man bli spelad på Radio X3M? Vi tog en titt på låtlistorna och konstaterade att det mesta som spelas kan klassas som pipp pop. Lite som hip hop fast med pipp och pop. Pop som handlar om att pipp, förklarar Jakob."


Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig första gången jag hörde låten. Inlevelsen och melodin är lite dramatisk medan texten är rakt igenom humoristisk. Det blir nån slags härlig melankoli över låten haha. Positiv ångest, kan man säga så? Hur som helst - jag fullkomligt älskar den här låten. Och visst finns det en liten sanning i det de sjunger haha...

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!