1 Karolinas Kaos: Dags för fredagsmys

Friday, May 10, 2013

Dags för fredagsmys

Jag vet inte hur många gånger jag har tappat bort eller blivit bestulen på min plånbok. Förutom det har jag dessutom spärrat ett x antal bankkort i ren panik då jag varit säker på att jag tappat bort dem... Idag fick jag ett mail:

"Hej Karolina.
Jag arbetar på Uppsökarenheten, Göteborgs Kommun.
Vi misstänker att det är ditt finska ajokortti vi funnit, tillsammans med ett visakort.
Vi finns på [telefonnummer]. Om inte jag svarar så svarar någon av mina kollegor.
Med vänlig hälsning,
[namn]
Fältassistent Uppsökarenheten."

Hahaha alltså. Det börjar bli humoristiskt. Jag hann under min tid i Sverige tappa körkort+bankkort hela tre gånger, så det här är väl från en av de gånger nu då... Men i Göteborg, hur har de hamnat där? Nåväl, mitt nuvarande bankkort och körkort har jag faktiskt haft i snart ett år - framsteg!



Är i Vasa och har gjort skoluppgifter hela dagen, så nu kan jag med gott samvete spendera fredagskvällen framför hockeyn i sällskap av godis och en öl. Trevlig helg!!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!