1 Karolinas Kaos: Om att epilera benen

Saturday, March 16, 2013

Om att epilera benen

Mina ben börjar klia något fruktansvärt av att raka dem och det finns tydligen ingen salva, inget raklödder, inga rakhyvlar, INGET på den här planeten som kan ändra på den saken. Jag har kliat mina ben så mycket att jag fått ärr på smalbenen... Eh.

Så idag bestämde jag mig för att testa något nytt, att epilera benen. Jag tänkte berätta om min upplevelse i punktform:

  1. Chocken. Ska det göra så här ont?!
  2. Fuck this shit. Jag har ryckt bort tre hårstrån och håller redan på att svimma, inte en chans att jag gör det här.
  3. Beslutet. Slut ti va så pito, nu gör du de bara.
  4. Smärta. Jag skrek och bankade i väggarna för att avreagera mig - enough said.
  5. Bedövning. Det här var ju inte så himla farligt ändå.
  6. Frustration. Hur förbannat mycket hår HAR jag egentligen på benen, tar det aldrig slut?!
  7. Tillfredsställelse. Smärtan övergår till njutning och du blir liksom lite glad när du hittar mer hår att ta bort.
  8. Färdigt!!! Dags för nästa ben... Börja om från punkt 1.

Så här lugnt gick det minsann inte till. Men nu är mina ben lena som babyrumpor och nu behöver jag förhoppningsvis inte göra om denna procedur på några veckor.

4 comments:

  1. HAHA! Exakt så där e de!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Jag har också en epilator som dammar nånstans - den blev inte använd mycket.. :P Jag har dock inga problem med rakhyvel, så kör bara på det. Roligt inlägg hur som helst :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!