1 Karolinas Kaos: En lördagslista

Saturday, March 9, 2013

En lördagslista

Fem saker som..

Upprör dig
1. iPhonens svindåliga batteri. Att se procenten gå ner gör mig stressad. Haha.
2. När jag tror att jag köpt en flaska vanligt vatten, tar en stor klunk i tron om att det på ett skönt sätt släcka min törst och det sen visar sig vara bubbelvatten. River i hela halsen!! (Hände mig imorse...)
3. När jag tror att jag tappat bort nycklar, plånbok eller mobil. PANIK varje gång. Och det händer alltför ofta.
4. Bittra, ohövliga människor utan bondförnuft.
5. Facebookstatusar.

"FML allt är så jobbigt just nu. Men jag orkar inte prata om det."

"Aaahh en sån underbar dag, blev bara 70 km i skidspåret idag men skönt med lite frisk luft! Nu ska jag dammsuga och tvätta fönster, perfekt måndagssyssla!”


”Har tillrett en liten middag idag: flamberad ankröv med champagnesås och hasselbackspotatis. Inget speciellt förvisso, men barnen åt med god aptit och gubben verkade nöjd. Till efterrätt bjuder jag på en ödmjuk chokladsufflé med en Irish Coffee...”


Gör dig glad
1. Trevliga människor i vardagen. Om en kassa-arbetare önskar mig en trevlig helg, om nån håller upp en dörr för mig, ett litet sött sms... Småsaker gör skillnad!
2. Fredagskänslan! Ni vet fredag eftermiddag, skoldagen/arbetsdagen håller på att lida till sitt slut, man känner ett pirr i magen, nån slags förväntan som byggs upp inför helgen.
3. När man startar TV:n och ens favoritprogram precis har börjat.
4. Att få krypa ner i sängen/soffan med min laptop, något gott att äta, "någon" att mysa med och titta på ett avsnitt Californication.
5. Tulpaner i alla färger! Gula, orange, rosa, röda...
Du älskar
1. Är väl tvungen att börja med en sån där tråkig, obvious punkt, så... Min familj, mina vänner och min pojkvän.
2. Att dricka en morgonkaffe i lugn och ro i tystnad.
3. Mat! Italienskt, asiatiskt, mexikanskt, mammas husmanskost...
4. När mitt rum är städat och fint. Tyvärr lyckas jag inte med det så ofta.
5. Att åka buss. Att åka buss var det bästa med att bo i Stockholm. Då vet ni.
Min favoritbuss, 443C, från Nacka Strand... Haha

De fem senaste filmerna jag sett
1. The Lion King 3
2. School of Rock
3. Brüno
4. Hans & Gretel
5. The Blind Side

Du gjort idag
1. Vaknat klockan 8.
2. Gått till skolan med Milja och sitter i skrivande stund på föreläsning.
3. Ätit lunch.
4. Skrivit den här listan. Ja, jag lyssnar aktivt på föreläsningen...
5. Druckit pannstejji kaffi och som jag tidigare nämnde även bubbelvatten.

Händer i helgen
1. Vara i skolan till klockan 15 idag.
2. Åka till Jeppis med C.
3. Mysa hemma och göra absolut ingenting. Tror jag? En flaska vin kanske. Eller nja, det är ju ändå Pampas snart.
4. Middag på söndag.
5. Åka tillbaka till Vasa.

2 comments:

  1. HAHAH flamberad ankröv, jag irl-lolade. hitta du på hede sjölv?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja de gjor ja faktiskt ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!