1 Karolinas Kaos: En torsdagslista.

Thursday, November 8, 2012

En torsdagslista.

Hur gammal är du om fem år? 26 år, hemska tanke.
Vem var den sista du träffade? Sitter i skrivande stund med Jenna på tåget!
Hur lång är du? 170 cm.
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror givetvis på vem man vill kontakta. Men oftast sms.



Vilken film såg du senast? Wedding daze, skitdålig.
Vem ringde dej senast? Mamma.
Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Nä har ännu 10 min på mej att änder mej ;p mja ingen skillnad, de bestämmer du." Till Charlez.
Vad är dagens planer? Anlända till Vasa, handla mat, laga mat, mysa.
Är dina föräldrar gift, sambos eller singlar? Gifta!
När såg du senast din mamma? Förra helgen. Ja, jag åker hem typ varje helg.
Vilken ögonfärg har du? Grön



När vaknade du idag? 07:50.
Har du någon gång hittat en katt? Hittat? En katt? Eh nä.
Vilken är din favoritplats? Jag trivs bäst i Österbooootteen, opp i Pampas vill jag booo...
Vilken plats föredrar du minst? Det finns många sådana platser. I kundtjänstjobb på finska t.ex.
Var tror du du befinner dej om tio år? Pass.
Vad skrämde dig som barn? Jag var livrädd för Mårran och den där äckliga häxan i Mumin. Har alltid varit mörkrädd också, är det fortfarande.



Vem fick dej att skratta senast? Jag och Jenna skrattar här nu som bäst.
Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej jag och Elin har några på väggen i lägenheten ;) men jag föredrar nog Spotify om jag ska lyssna på musik...
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. MacBook. Min gulleplutt.
Sover du med kläder på dej? Nej!
Hur många kuddar har du i sängen? At the moment, fyra stycken.
Hur många landskap har du bott i? Tre - Österbotten, Uppland (Sverige) och Egentliga Finland.
Har du någon gång spytt i fyllan? Det har väl hänt en gång eller två.
Tycker du om kinamat? Jag älskar asiatisk mat.


Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Sandaler! Sommar! Bara ben!
Är du social? Ja, jag gillar att träffa nya människor. Men är dumt nog lite blyg av mig ibland, men ignorerar den känslan så gott jag kan.
Vilken är din favoritglass? Glass? Meh. Nån från Sia kanske.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa och shoppa som en tok. Spara en hel del. Investera i något lönsamt...
Tycker du om kaffe? Ja.
Vad dricker du till frukost? Vatten eller juice. Och kaffe.


Sover du på någon särskild sida? Ensam: spelar ingen roll. Med någon annan: på vänster sida.
Kan du spela poker? Inte så att jag skulle skryta om det åtminstone.
Tycker du om att mysa? Nej vem skulle tycka om att mysa...?
Är du en beroendemänniska? Inte direkt. Det skulle vara internet+telefon isåfall.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Jo, min syssling. Eller pyssling. Eller något sånt.
Kan du några andra språk än svenska? Finska och engelska.
Äger du dyra smycken? Hmm ett Kalevalahalsband?
Har du någon gång testat narkotika? Nånej. (Och om jag skulle ha gjort det skulle jag ju säkert skriva det här...)
Vem är den roligaste människan du känner? Min pojkvän.
Vad har du för ringsignal? iPhones Marimba. Väldigt originellt.
Var togs din profilbild? Hemma i Jakobstad.
Välj ett ärr på din kropp! Vadå välj? Jag har ett par piercingar, räknas det? Annars har jag ett ärr på axeln från då jag tagit bort ett födelsemärke...

    No comments:

    Post a Comment

    Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
    Det går också att kommentera anonymt.
    :) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!