1 Karolinas Kaos: En hektisk dag.

Thursday, November 1, 2012

En hektisk dag.

Har jag berättat att jag håller på att flytta? Eller att jag har flyttat nu faktiskt. Gick upp vid 9 imorse, packade ihop det sista ur lägenheten och städade som en idiot. Hade igår fått hjälp av en vänlig själ med bil så jag hade redan flyttat i princip alla mina saker.

Nå, efter att ha sprungit tusen varv med sopor, diskat i en timme (ja, en timme...), dammsugit, skurat golv, torkat damm, bytt gardiner (blir andfådd bara av att skriva det här), lämnade jag in nycklarna och tog taxi till mitt nya hem. 

Bor nu alltså i princip mitt i stan. Tillsammans med Elin. Så nu behöver jag inte angsta själv längre - skönt. 


Jag hade bara hunnit stiga innanför dörren (Elin är hemma i Jakobstad så jag var ensam) då det ringde på dörren. 15 minuter senare stod jag med ett splitternytt säkerhetslås på dörren och en  räkning i handen. Vad fan hände? Jag blev överfallen av en försäljare som skulle kunna sälja sand i öknen. Låset är säkert jättebra men snälla Karro. Du kanske inte riktigt har pengar till sånt just nu. Nå, får väl hoppas nån försöker bryta sig in och misslyckas nu...

Har dessutom på nåt mirakulöst sätt hunnit gå på en föreläsning, skrivit en recension och gjort två inlämningsuppgifter.

Nu ska jag somna som en stock i Elins säng heheee. (Jag sover tillsvidare annars på en bäddsoffa.)

2 comments:

  1. haha jaha så du ha ockupera sänge miiin

    ReplyDelete
  2. haha ja kan försöka bryta mig in så får ni pengar tibak

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!