1 Karolinas Kaos: Uppdatering

Monday, September 10, 2012

Uppdatering

I torsdags stod gulisöl på schemat. Vi började kvällen med vin i Jennas & Linneas lägenhet och gick sedan vidare och mötte upp andra skolkamrater.

Vi var några få tappra riddare som orkade hela vägen till The Monkey, och vad kan jag säga? Jag blev utskälld av en bartender för att jag beställde för mycket, vi trängdes på dansgolvet och hade förbannat roligt. Vi gjorde ändå ett moget beslut och gick hem redan före två, vi hade ju ändå biblioteksrundvandring 08:30 dagen efter...






Dagen efter hade ännu inte bestämt mig om jag skulle åka hem till Pampas över helgen eller inte. Slängde ihop en väska med kläder just in case, käkade nån slags frukost och for in till stan för bibbarundvandring.

Sprang runt och sökte kurslitteratur i tusen (okej tre) olika bibliotek, gick in till stan för att ta ett passfoto till mitt VR-kort, slängde i mig en lunch bestående av ett bröd och gick sedan iväg till tågstationen och hann precis med 13:05-tåget till Vasa.

Det var fredag och därmed fredagsmys på agendan. Vin, film, tända ljus och sånt. Nu har jag tyvärr ingen sån där obligatorisk mysbild på detta men ni kan ju föreställa er.




På lördag gick vi redan på förmiddagen och inhandlade ett litet weekendpaket (man måste ju inte dricka allt!) och efter det åkte vi till Sundom och kollade fotboll; Sundom - JBK.

Dagen flöt på, ölen slank ner, vi kollade mer fotboll, gubbarna spelade Xbox, feelisen (det ordet borde införas i SAOL) steg sakta men säkert. Min mage började dock bli lite trött på mig och tyckte inte att tredagarsputki var acceptabelt, men jag kämpade vidare...

Kvällen fortsatte vid Ollis där BONER spelade. Har ett vackert klipp på telefonen där vi verkar tro att vi sjunger bättre än sångaren i bandet, så jag låter bli att ladda upp det här...


Sammanfattning? Jag trivs bääääst i Ööööösterbooootteeen.
Eller nja, men jag ska åtminstone hem nästa helg igen.

Idag har jag varit på föreläsning, införskaffat kurslitteratur, varit till banken och apoteket, betalat räkningar och hyra, städat lite i lägenheten... Och nu borde jag städa lite till, diska, tvätta kläder och plugga. Kul!

1 comment:

  1. "Jag blev utskälld av en bartender för att jag beställde för mycket," :D:D:DDD:

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!