1 Karolinas Kaos: ÖN:s gulisintagning

Monday, September 24, 2012

ÖN:s gulisintagning

Jag tänkte berätta lite kort om förra veckans gulisintagning som ÖN stod för. Jag och Elin hade till en början inte tänkt gå, vi var allmänt trötta på allt och hade ingen lust. Men jag bestämde mig för att lura med henne i fördärvet ändå, så efter skolan gick jag via glasbanken och inhandlade lite nödvändigheter.

Vi började hemma hos Elin, drack väl en vinflaska på var för att "komma igång lite" som vi sa. Gick iväg till Kåren för att träffa resten av gulisarna - delades in i lag och satte igång. 

Tack vare att vi grundat lite på förhand kändes följande uppgifter hur rimliga som helst:
  • Strippa för din partner för att få upp dennes puls (jag var par med en tjej, hmm...)
  • Ta av er till underkläder och spela rugby. Med en gädda som "boll". No hands!
  • Ta av er till underkläder igen, slip and slide på en inoljad presenning, hoppa därefter runt i en fontän (och halka och slå ihjäl röven p.g.a. oljan...) för att hitta "gömd" öl i vattnet. Sänk ölen och spring tillbaka. 

Hahaha. Vid det här laget började vi bli så kalla och förfriskade att vi bestämde oss för att gå hem till en lagkamrat och duscha. Försökte föna våra kläder, gick inget vidare. Jag bestämde att jag var klar för dagen, så jag ringde Elin som också hade fått nog och så möttes vi hemma hos henne och gick och la oss. Klockan 23!!





När jag vaknade upp dagen efter var jag gul och blå (efter att ha trillat runt i fontänen gissar jag) och STANK fisk. Riktigt jävla illa alltså. Tog en dusch och skrubbade i princip skinnet av mig. Märkte dock till min förfäran att jag fortfarande luktade efter duschen. Gjorde om denna procedur TRE GÅNGER och jag luktade fortfarande. PANIK!!! Man vill ju inte gå runt på stan och STINKA FISK haha... Nå, idag, en vecka senare, börjar jag känna mig normal igen.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!