1 Karolinas Kaos: Gulisintagning

Sunday, September 16, 2012

Gulisintagning

I torsdags var det gulisintagning! Vi blev bl.a. tvungna att dricka tabasco, göra charader, spela upp en S&M-scen, sjunga en opera, ta av oss underkläderna, sänka öl med tratt... Ja, vad gjorde vi inte egentligen? Jag brukar tycka såna här lekar är superpinsamma men det var verkligen skitkul. Bästa laget hade vi också!! Eller ja, vi vann inte, men vi fick ju full pott på nästan alla stationer vi hann till... 


Efter intagningen käkade vi pizza i skolan och sen bar det av till The Monkey. Apade runt där i ett par timmar innan jag skulle börja gå hem till Elin, jag skulle alltså sova där. Och det tog mig en timme att gå en kilometer. Jag gick alltså vilse - hamnade in på skogsvägar, blev tvungen att uträtta behov i någon buske, hoppade över flera staket hahaha... Övervägde en stund att lägga mig ner på marken och sova, men till sist hittade jag på något mirakulöst sätt hem till Elin. 

Dagen efter, eller rättare sagt, några timmar senare, fortfarande lite lullig, tog jag tåget hem till Jakobstad. Har nu haft en riktigt lugn och skön helg - laddar upp för den kommande veckan med massa föreläsningar, ett par nya kursstarter samt en till gulisintagning... Och en sitz! Lord have mercy.





1 comment:

  1. Haha, joo gulisen va kul! Har du mera bilder därifrån, sku v najs å ha några nr int ja alls to några själv :) //Pernilla (från sweet sixteen)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!